Wednesday, June 17, 2009

Shopping in Jusco

Niat nk beli kasut sukan..
alang alang nk beli kasut jalan
slame ni aku x brsukan pon,
n nk gi jalan aku pakai kasut abg aku yg lawa tpi ketat n selepas 3 jam aku pakai msti rse sakit...

tnye la santa mane nk beli kasut..die kate kt al-ikhsan..or area jusco...
mase smpai jsco tgk la kedai al-ikhsan 2...yg belah ke jsco ttp, so pgi la yg oppesite die...mase nk lalu 2 kene lalu kt satu alley ni...lalu restoran mamak kt alley 2...tgk ade 3 org jaga jusco...diorng stare je aku...xtaula aku trlebeh pakai mekap ke, baju seksi ke, zip x ttp ke, tpi diorng stare aku la...agaknyer sume polis or jaga mase kem telah dibedah dan dipasang mate elektronik buatan yg bleh x-ray n analisis jenayah org pndang cm2 je...tpi aku dah ddk 5 thn kt skolah yg penuh dgn 'radioaktif' pelbagai jenis, so agaknyer badan aku ade gangguan x-ray die...diorng stare sbb x dpt analisis bdk ni yg muke pnuh mekap, baju seksi, n x ttp zip ni...akhirnyer dilepaskn je sbb dah asume bdk 2 nk pegi or balek dri date dgn balak die, n diorng x nk pk lebeh lgi sbb xnk hilang selere makan...

mase masuk jusco tros pgi kedai bata sbb x puas tgk kt al-ikhsan...kt bata aku tgk2 la kasut kt si2, berusehe cari yg murah...nmpk la kasut yg berkenan, try la pakai...x muat..minx akak 2 amik saiz laen...pakai yg 2, pas2 testingla...aku lompat la, tendang la, shuffle la...ade bdk sblah 2 dgn mak die tgk aku ps2 pstikn die 1 meter jauh dri aku mase jalan...mak die lak tgk aku, trsenyum..kalau bkn sbb kitorang dalam kedai, sure aku dah dapat rm1 sbgai derme...las2 aku beli 2 kasut, satu utk sukan, satu utk berjalan2 bersame society yg unik di seluruh dunie dan habitatnyer adalah di kawasan dgn high concentration or kedai, species yg gravity memberi efek berlebihan kepade mate diorg dan diorng terpakse pandang dan nilai kaki org mase shoping.....

sblm 2 beli tuale...sesape bdk batch yg searas dgn aku tau bahawe aku punye tuale adelah besar(mcm kaen pelikat tebal)...so aku xnk la bwk bnde 2 ke MSU...bayangkan kalau aku bwk...
lepas sume org dah brsiap kemas n pegi orientasi, sume org sidai tuale kt ampaian...mase balek orientasi, tgk ade bebudak kecoh, siap ade pnsharah, jaga, ustat pon ade...rupenyer ade budak pompuan kt hostel laki...ps2 mase bdk balek riadah, lalu ampaian, trus cpt2 gi bilik mandi sbb nk tgk pompuan trbogel dlm toilet laki sbb diorng dah amik towel die mase die mandi...xtau la penah ade kes pompuan dlm asrama laki... or kes seorang pompuan yg disebabkan barah payu dare, mate die jadi sngt rabun, kedue2 bebannye telah di'surgically removed',dan dalam mase 0.5 saat berjaye memandulkan berpuluh2 bdk lelaki lepas keluar bilik mandi mandi....
anyway aku beli tuale 30x60(x bsr) kaler peach, bkn sbb aku suke kale 2(kot) tpi sbb 2 je tuale yg ok saiz dan kain die kt si2(dan juge sbb ade promo,9.90 je!)...

pas2 aku gi nk beli boxer...sblm 2 aku tgk la arcade yg ade kt dlm jusco 2(yg sblh section baju2) ...nmpk la ade sorang laki ni maen game yg shoot basketball cpt2 2...aku tgk hebat gile die...ape yg menariknye, setiap kali die baling ade 95% chance bola die masuk, mcm hoop 2 ade magnet n bola 2 besi...hebat...dlm satu game die dpt 388 markh...tinggi gile kot....bile die nk bla, aku tgk die pakai baju kemeje ofis, siap ade suitcase lgi....bayangkan sbnrnyer sume org ade bakat tersmbunyi yg brlawann dengan profesyen or minat mereke....org ofis boleh shoot basketball 100% msk... seorang programer gemok nerd sbnrnyer seorang polis yg keje mcm cite Die Hard... seorang pekerje dining sbnrnye dulu bioweapon kerajaan malaysia yg boleh membunuh org dgn renungannyer dan kemudian menjadi inspirasi kpd cite x-men... seorang cikgu yg sbnrnyer seorang penyanyi terkenal yg sgt merdu suarenyer hingge bercakap sje boleh mnyebbkn org tidur... huuu...that would be fun...
anyway i bought 4 boxers(promo,2pc pack)...

ps2 jmpe yusuf jadid n rakan2nyer yg aku same ade x knal, or aku x nmpk, or diorang telah bwat pmbedahan plastik demi aku x knal diorang....

ps2 aku makan pizzahut sesorang n balek umah...

nice day...
saw many 'interesting' people...
bought stuff without using my money(da best part)...
n i am still alive to write about it...
HAPPY WEDNESDAY!!!

1 comment: